۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۷۱۳
ولایتی:

دوره حضور آمریکا در منطقه به سر آمده است | شکست معامله قرن قطعی است

دوره حضور آمریکا در منطقه به سر آمده است | شکست معامله قرن قطعی است
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دوره حضور آمریکایی ها در منطقه به سر آمده است، گفت: علیرغم تصور دشمن، جریان مقاومت روز به روز تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب امشب در مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، شهادت حاج قاسم سلیمانی را یک پدیده بسیار بزرگ در تاریخ معاصر اسلام دانست و گفت: آمریکایی ها با اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی حماقت بزرگی را مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش به دشمنان نشان داد که دچار اشتباه محاسباتی شده اند، ادامه داد: دشمن تصور می کرد با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس می تواند چراغ مقاومت را خاموش کند، اما دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شد.

ولایتی با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مقاومت مردم عراق را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: این حادثه سبب شد تا مردم عراق نسبت به حضور آمریکا و اسرائیل حساسیت بیشتری پیدا کنند و علیه آنها بخروشند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز به برکت شهادت حاج قسم سلیمانی جریان مقاومت در همه جای منطقه تقویت شده است، ابراز داشت: امروز مردم عراق، سوریه، افغانستان و سایر کشورهای منطقه علیه آمریکایی ها اقدام می کنند که اسقاط هواپیمای آمریکایی در افغانستان یکی از نمونه های این موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها بدانند که از عراق رفتنی هستند، عنوان کرد: امروز در سوریه بخش های مهمی از استان ادلب آزاد شده و مجاهدان سوری در حال خاتمه دادن به حضور تروریست های النصره در این منطقه هستند؛ بدون شک تروریست ها به زودی ادلب را ترک خواهند کرد.

ولایتی با تأکید بر اینکه دوره حضور آمریکایی ها در عراق و سوریه به سر آمده است، به طرح خبیثانه معامله قرن اشاره و ابراز کرد: طرح معامله قرن به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک طرح خائنانه، احمقانه و خبیثانه است؛ آمریکایی ها روی چیزی معامله می کنند که مالکیتی روی آن ندارند و بدون تردید فلسطینی ها زیر بار این طرح خبیثانه نخواهند رفت؛ شکست این طرح قطعی است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه علیرغم تصور دشمن، جریان مقاومت روز به روز تقویت خواهد شد، مطرح کرد: دشمن می پنداشت با شهادت حاج قاسم سلیمانی جریان مقاومت رو به افول خواهد رفت، اما این اتفاق نخواهد افتاد، زیرا سیاست های مدبرانه رهبر معظم انقلاب از گذشته تا کنون پشتیبان نهضت های اسلامی بوده است.

وی تأکید کرد: دشمن بخواهد یا نخواهد ایران قدرت اول منطقه بوده و خط تهران، بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین جبهه مقاومت را در خود دارد و این خط ادامه خواهد یافت تا زمانی که طبق فرموده رهبری، همه ما در بیت المقدس نماز جماعت بخوانیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Kazim
Romania
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
فرودگاه اربیل فاسد است و هرج و مرج در عراق را افزایش می دهد . بعلاوه, این فرودگاه بد است ... این یک مشکل بزرگتر است . باید بسته بشه. فرودگاه اربیل...
1
0